čtvrtek 23. července 2015

Začínáme šít

Krásný večer milé dámy,
vedra a snad i moje blogokrize se chýlí ke konci a já mám pro vás opět článek.
 
Před dvěma týdny jsem si koupila šicí stroj a pomalu se s ním seznamuju. Dnes vám přináším svoje první dojmy. Pro švadlenky to budou samozřejmé věci, ale pro nás ostatní je šití jedno překvapení za druhým.
 
  • špendlete látku na rubové straně
  • než začnete šít, zkontrolujte si nastavení stroje. Nadšeně jsem sešlápla pedál a pak zjistila, že šiju špatnou barvou niti a jiným stehem než jsem chtěla :-)
  • nejdřív se šije dírka a pak se přišívá knoflík
  • když šijete oblečení, které má v pase gumu, je dobré nechat si otvor na provlečení gumy
Zde je názorná ukázka toho, jak může vypadat overlockový steh. Dvacet minut jsem zápasila s nasazením patky a pak jsem se dopracovala k tomuto:

 
 
Tady máme ukázku mého prvního přišitého knoflíku. Na jedné straně knoflík (není vidět), na druhý pěkný chuchvalec.
 
 
 
Když chcete ušít svou první knoflíkovou dírku, může to dopadnout tak, že nic neušijete a ještě budete mimo plán tj růžovou čárku :-)
 
 
 
Já ale nepropadám skepsi, neboť věřím tomu, co se píše v knize Láska na první steh: "Křivý šev přece nezničí můj život ani život nikoho jiného. Pamatujte si, že šijete pro radost a buďte hrdá na všechno, co dokážete, i na ty pokažené švy".

10 komentářů:

  1. Máš můj obdiv :-) Tvou trpělivost bych chtěla mít, já bych s tím sekla, jak by se mi trochu nedařilo. Ale na druhou stranu - zas úplný nemehlo nejsem.Na stroji jsem si zužovávala rifle a i pár záclon jsem založila:-) Na složitější věci mám mamku a na ty nejhorší švadlenu (např.výměna zipu na zimní bundě).
    P.S. Fakt myslíš,že ta vedra už končí? Mně už nic nebavilo, a dokonce ani do blogu se mi nechtělo.

    www.simply-pleasures.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. šití beru trochu jako kurz trpělivosti :-)
      Myslím, že končí jedna vlna veder. Musíme se trochu nadechnout než přijde další :-(

      Vymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  3. Tak to se klaním, šití jsem naprosto mimo mě :D'
    B.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dík :-) zatím mi to moc nejde, ale přijde mi to hrozně zajímavé

      Vymazat
  4. Mě šití baví, ale teď na to nemám už tolik času.. kde jsou ty doby kdy jsem na vánoce vyšívala obrázky..

    http://wormake.blogspot.cz/2015/07/balea-trend-it-up.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty jo, tak to seš dobrá, já bych si na vyšívání vůbec netroufla.

      Vymazat
  5. Naše mamka má doma pořádnou mašinu, kterou nedávno po dvaceti letech dala i na revizi. Je to stroj s kompletním vybavením a jednou jsme se dohodly, že mě na tom naučí. Když jsem přijela k našim, tak jsme celou dobu prokecaly a k šití jsme se nedostaly. Tak třeba příště ;)

    Ruční práce a všelijaká tvorba mě hrozně baví.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Co já bych dala za takovou učitelku. Studuju jenom z knih a internetu :-(

      Vymazat
  6. Držím palce a přeju pevné nervy! :) Já kdysi ušila pár obyčejných věcí, povlaky na polštáře, sukně, ale... na podobné nehody já prostě nemám trpělivost, takže jsem na stroj už několik let nesáhla :D Přestože máme doma takovou ve vlastní skříňce zasazenou krásku, která by si využití zasloužila ^^'

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše krásné komentáře.