středa 29. července 2015

V zajetí čísel

Začala se mi dít taková věc. Měla jsem třeba přes sto shlédnutí denně a měla z toho obrovskou radost a výborný pocit. Jenže pak jsem zabrousila na nějaký jiný blog, kde ve statistice vidím, že autorka má 3000 shlédnutí za týden. "Pane, jo!" říkám si, začínám závidět a moje nálada klesá strmě k bodu mrazu. Jsem smutná, že jsem k ničemu a přitom se vůbec nedívám na to, že ta druhá bloggerka píše už tři roky a já několik měsíců, že píše každý den nebo obden, že očividně věnuje blogování více času než já. Zkrátka srovnávám hrušky s jabkama přičemž ze srovnání vyjdu jako trapné jablko, zatímco chci být zlatá hruštička.


zdroj http://www.numberwatch.co.uk/tyranny.htm
Takže jdu do sebe a říkám si, co je špatně. Nakonec jsem na to přišla. Soutěžím tam, kde to nemá smysl a navíc jsem zapomněla na důvod, proč vlastně píšu. Pro radost a seberealizaci. Už jsem si ho zase srovnala v hlavě a doufám, že to bude znát na mých článcích.
Nicméně by mě zajímalo, zda si bloggerky, které mají tisíc shlédnutí za den říkají: "Cože? Jenom tisíc? To je dneska hrozný den."

V knize Malý princ se říká, že když máte nového kamaráda, ostatní děti bude zajímat, jestli si spolu rozumíte, jestli ho máte rád a na co si hrajete. Naproti tomu dospělí se budou zajímat pouze o čísla. "Kolik je mu let? Do které třídy chodí? Kolik vydělávají jeho rodiče?" .
Asi jsem někdy až moc dospělá.
 
Když přemýšlím o tom, kde v životě jsem ještě dala přednost číslům, pak musím říct, že to je občas u věku a váhy. Ale přiznejme si, která z nás se nad tímhle občas nepotrápí?
 
A úplně nejhorší jsou čísla 33 a vyšší ve chvíli, kdy se objeví na venkovním teploměru :-)
 
Už jste se také někdy nechaly zajmout čísly a nechaly se jimi potrápit? Může to být číslo, které vyjadřuje vaše finance, počet přečtených knih, počet milenců nebo třeba ujetých kilometrů...

4 komentáře:

  1. Bohužel dnešní doba je hodně o číslech, obzvlášť jsou bohužel velmi důležité ty cifry týkající se peněz.Taková je holt doba :( Co se týká blogu,tak samozřejmě statistiku sleduju denně několikrát a dělá mi moc radost,že sledovanost pomalinku stoupá.Bloguju teprve 3 měsíce,takže nemůžu čekat,že mi denně přijde na blog 100 lidí,ale jsem ráda,že za tu krátkou dobu mám skoro 2000 shlédnutí.Taky tomu nemůžu věnovat celé dny,tak postupuju pomalu, ale s radostí :)

    www.simply-pleasures.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  2. Velmi zajímavý článek, docela jsem zjistila, že každá blogerka musela nějak začít a musela se s čísly potrápit, ale časem, kdy se tomu člověk věnuje a dává tomu čas, se vždycky dočká čísla, které chce. Jen je smutné že nám to nikdy nestačí, chceme víc a víc:-)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše krásné komentáře.