pondělí 16. listopadu 2015

Moje oblíbené spisovatelky

Krásný podzimní den.
Knihy mám moc ráda a nejčastěji sahám po románech pro ženy, protože je to jednoduché a oddechové čtení. Navíc můžeme skoro vždycky počítat se šťastným koncem :-) Moje nejoblíbenější a nejobdivovanější autorky jsou tyto:

Barbara Woodová 
Tuto spisovatelku opravdu obdivuju pro její široký záběr znalostí. Píše knihy odehrávající se v minulosti i v současnoti, v různých profesích a snad na celé zeměkouli. Z toho co jsem přečetla je vidět velmi dobré znalosti z oblasti lékařství (vystudovala), misijní činnosti v Africe, osídlování Austrálie, dějin Říma atakdále atakdále. I když se občas stane, že se knihy podobají dějem jsou vždy zasazeny do unikátního prostředí a času, což se mi hodně líbí. Mimo milostný příběh se dozvím spoustu věcí, například o tom jak se žilo v Římě za císaře Julia Caesara.
Za nejpovedenější považuju knihu s názvem Zlatá země, kterou jsem nedokázala přestat číst. Opravdu to nešlo a všech 496 stran jsem přečetla na jeden zátah. Sice jsem zkusila jít spát, ale pořád jsem nemohla zahnat myšlenky na hlavní postavy. Radši jsem spánek vzdala a dočetla příběh až do konce.
Další skvělé knihy jsou:
Dům vzpomínek, který úžasným způsobem popisuje milostné vzplanutí pohledem hlavních hrdinů. Je tady téma zakázané lásky a navíc je to tak trochu duchařina.
Věštkyně je kniha, kterou četla snad 10x. Odehrává se v současnosti během Vánoc. Hlavní hrdinové jsou mladá dívka a kněz. Než se nadějí stanou se štvanci. V knize se navíc dozvídáme nové informace o katolické církvi a její proměně v průběhu dvou tisíciletí. Woodová tady stejně jako v jiných knihách poukazuje na to, jak moc je svět ovládaný muži.



Sophie Kinsella
Myslím, že tuto autorku není třeba představovat. Je stále na vrcholu slávy a není se čemu divit. Její knihy jsou čtivé, mají spád i napětí a vždy sympatickou hlavní hrdinku.
Nejraději mám sérii Shopaholiků a jsem velmi nedočkavá na české vydání posledních dvou dílů. Minule mi v knihkupectví říkali, že se mají objevit koncem listopadu. Pokud se tak nestane, koupím knížky anglicky a konečně se dozvím další osudy shopaholičky Rebeky. Přesto že knihy v angličtině běžně nečtu, Sophie Kinsella píše velmi srozumitelně. Na procvičení angličtiny mohu doporučit.
Při hledání vhodného obrázku zjišťuju, že na internetových knihkupectvích už vyšlo Báječné nakupování v Hollywoodu. Jupííí.  Nemůžu se dočkat, až si ho přečtu.



Meg Cabotová
Velmi plodná autorka, která píše pro teenagery, o upírech a pro dospělé. Její knihy jsou úžasné, často s detektivní zápletkou. Vše bez krve, násilí a úsměvnou formou. Některé romány jsou napsané formou sms, mailů a zápisků do deníčku. S Meg Cabot se určitě nebudete nudit. Je těžké vybrat nejoblíbenější knihu. Výborná  je Jak začíná láska nebo třeba série XL.



Patricia Scanlan
Přečetla jsem všechno co Patricia Scanlan napsala a všechno se mi líbilo. Líbí se mi, že hlavní hrdinky jsou dospělé ženy, které žijí stejný život jako většina z nás. Jejich trápení se nijak neliší od těch našich. Prožívají vášnivé nebo naopak vlažné vztahy, nevěru, rozvody, starosti s dětmi a zaměstnáním. Snad všechny knihy se odehrávají v Irsku. Musím přiznat, že popisy krajiny a měst ve mě vzbuzují velkou zvědavost a touhu tuto zemi navštívit.
Těším se, až vyjdou v češtině její další knížky. Narozdíl od Kinselly se obávám, že zatím nic nového nenapsala.





Znáte tyto autorky? A které jsou vaše oblíbené?



10 komentářů:

  1. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  2. Barbara Woodová je taky moje oblíbená spisovatelka, už jsem pár knih od ní četla a psát opravdu umí:-) A díky moc za tipy na ostatní spisovatelky:-) Já mám oblíbenou třeba Amandu Quick a mám i nějaké vyhlídlé knihy od Raine Miller, na tu jsem hodně zvědavá:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Amandu Quick mám taky ráda. Píše hodně napínavě

      Vymazat
  3. Žádnou z autorek neznám a ani jejich knížky, i když všechna témata zní skvěle a oddychově, takže asi si budu chtít odpočinout, tak sáhnu po Sophie K a jejich shopaholičkách, ty mě fakt lákají :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Teda Domi, kdybys bydlela někde poblíž, ještě dnes ti přinesu knihy k přečtení :-)

      Vymazat
  4. Přiznám se, že žádnou z knih, ani autorek, neznám. Ale kdybych náhodou nevěděla, co číst, tam alespoň vím, po čem se mám v knihovně koukat. Já jsem si teďka oblíbila českou autorku, právě čtu Oněgin byl Rusák a knihu si nemůžu vynachválit. :)

    OdpovědětVymazat
  5. Tyjo, ani jednu z autorek neznám, ale děkuji za inspiraci, pomalu už nevím, co a od koho číst :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  6. Zdá sa mi, že Mag Cabotová napísala aj sériu kníh Denník princeznej, pár som aj čítala, boli vcelku dobré. Ešte mám rada Jane Austin a Jennifer L. Scott.
    Bianka

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše krásné komentáře.