čtvrtek 8. října 2015

Jak zatočit s únavou (a být vděčná)

Knihu Jak zatočit s únavou napsala doktorka Sohere Rodeková a na přebalu nás láká na tohle:
"Zbavte se únavy a budete se cítit skvěle jednou provždy!"


Nevím jak vy, ale já jsem unavená dost, tak jsem po knize sáhla a doufala, že mi pomůže. Jenže rady autorky lze shrnout velmi lehce. Pokud chcete mít více energie, jezte zdravě, cvičte, relaxujte a veďte šťastný život. Oooo jak snadné a inovativní (ironický smích). Nejdřív jsem byla naštvaná, že jsem za knížku vyhodila peníze. Pak jsem si v ní ale našla pár věcí, které mě oslovily a o těch vám povím.

Autorka odrazuje od přílišné konzumace nejen nezdravých jídel, ale i mléčných výrobků, lepku a masa. Líbí se mi, že zároveň radí, co tedy jíst a také uvádí recepty na celý den. Navíc říká, že stačí jíst zdravě 5-6 dnů v týdnu a ten zbytek můžeme jíst dle libosti. Hezký přístup že? :-)

V knize jsem do dozvěděla, že existuje narkolepsie. Pokud jste o ní stejně jako já nikdy neslyšeli, vězte, že to je porucha, kdy můžete v kteroukoli dobu nečekaně usnout.

Kniha a hlavně kapitoly o jídle se skvěle čtou s čokoládovou tyčinkou v ruce :-)

Autorka doporučuje vést si deník vděčnosti. Tak jsem si říkala, že ho začnu vést rovnou teď a tady na blogu:

  • Jsem vděčná za to, že žijeme v míru tj naše země není ve válce
  • žijeme v demokratické zemi
  • jsem zdravá
  • moje rodina je zdravá
  • máme kde bydlet 
  • letos pojedu navštívit dvě místa, kde jsem ještě nebyla
  • přežili jsme letní vedra
  • venku je úžasný podzim
  • brzo budou Vánoce
  • mám čas přečíst alespoň dvě knihy za měsíc
  • konečně zvládám řídit auto
  • žiju s láskou mého života
  • mám blog a na něm skvělé čtenářky
Zkoušeli jste někdy soupis věcí, za které jste vděčné? co je nebo co by bylo na vašem seznamu?

19 komentářů:

  1. Často sa sťažujem, ale v poslednej dobe sa už krotím a snažím sa na každom dni nájsť niečo pozitívne, niečo pekné, niečo, čo mi zlepšilo náladu. a to "mám blog a na něm skvělé čtenářky" ma dostalo :) <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. já si taky často stěžuju :-) Docela mi to pomáhá

      Vymazat
  2. Já jsem vždycky bývala sedmispáč a i když jsem zrovna nespala, cítila jsem se hodně unavená. Pak jsem zjistila, že už dlouho mám silnou alergii na laktózu a okamžitě jsem vysadila všechny mléčné výrobky a i jídla, ve kterých je (Byť málo) mléka nebo laktózy. Od té doby se sama probouzím velmi brzy ráno a přes den jsem unavená asi jako každý normální člověk, občas :) Maso jím také zřídkakdy, takže tomuhle věřím.
    Každopádně celou knihu o tom číst... Já si vždycky koupím nějakou podobnou knihu buď o zdraví, psychické pohodě nebo osobním růstu a pak zjistím, že všechny ty fígle už dávno znám, jen je třeba skutečně se podle toho řídit :)

    Líbí se mi nápad s deníkem vděčnosti a líbí se mi ten Tvůj :)

    Janina
    http://janinablogopisec.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem mléčné výrobky jen omezila a hned je mi mnohem líp a to nemám žádnou alergii. Díky za komentář

      Vymazat
  3. Deník vděčnosti vůbec nevypadá jako marný nápad, hlavně když má člověk takový ten pocit, že se nic nedaří, všechno na něj padá a tak dále, tak si ho pak stačí otevřít a hned je o něco lépe:-) Navíc se tam dají průběžně připisovat položky:-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak to píše i paní v knížce. Píšu ráda, takže na deníku budu průběžně pracovat

      Vymazat
  4. Krásný článek :) Jen si nejsem jistá zda by mi šlo se těmito radami řídit :) Dost často si říkám že by můj den potřeboval tak o 6 hodin více, abych vše zvládala. Na druhou stranu i když se necítím dobře tak mne pak skvěle nabudí když mohu dělat to co mne baví a vidím že to někam vede (a jelikož jsi byla u mne na blogu, tak víš o čem je řeč :)).

    Jen je důležité nejít přes svoje limity. Vždy se zabývat jen tím, co je v danou chvíli nejdůležitější a nevyčítat si, že si pak uděláš na týden více volna, čas na přemýšlení, odpočinek a takovou nějakou regeneraci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S tím odpočinkem jsem došla ke stejnému závěru. Přepínat síly nemá smysl

      Vymazat
  5. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  6. To je hezký si to takhle sepsat :) O narkolepsii jsem už slyšela.

    Ili Libertad

    OdpovědětVymazat
  7. Hezký článek :) ale sama bych si takovou knihu nikdy nekoupila :D Cappuccino Lover

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ani tu knihu moc nedoporučuju, stačí si přečíst pár recenzí a je to stejné jako si ji koupit

      Vymazat
  8. Nie som si istá, či by som o zmenu jedla práve mala záujem (pri mojej láske k vládnemu). V každom prípade kniha vyzerá zaujimavo a co sa tyka vďačnosti, velmiiiiiiii ma to oslovilo.


    Www.co-je-dobre-to-musim-mat.blogspot.sk na ktorom práve prebieha GIVEAWAY GIVEAWAY GIVEAWAY

    OdpovědětVymazat
  9. Líbí se mi tvůj seznam věcí za které jsi vděčná :) Já si dva předchozí roky psala každý den lísteček, co mě potěšilo a dávala ho do skleničky, na konci roku je krásný to číst :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je skvělý nápad a možná ho vyzkouším. Jen mám pocit, že mě těší strašně málo věcí :-(

      Vymazat
  10. super článok, som celkom dosť optimista a mám rada, keď sa dokážeme tešiť aj z maličkostí. Ten denník je super nápad a asi si každý deň začnem zapisovať pár vecí a maličkostí, za ktoré som vďačná. A potom keď si to prečítam.. musí to byť úžasný pocit spomenúť si na všetky tie maličkosti ktoré ti za deň vyčaria úsmev na tvári! :)

    OdpovědětVymazat
  11. Už delší dobu si vedu knihu vděčnosti, i když poslední dobou to už ani nezapisuji. Tak jsem si na to zvykla, že v podstatě každé ráno i večer si říkám, za co všechno jsem vděčná. Zjistila jsem, že tyhle myšlenky mi hodně pomáhají od stresu a špatné nálady. :) S jídlem je to u mě horší :((( Mám pocit, že ho k životu nepotřebuji, že mi stačí jedna čokoláda, kafe a pár cigaret. Ale když je příležitost, jím ráda. :)))
    blog Měj se ráda

    OdpovědětVymazat

Děkuji za vaše krásné komentáře.